ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMA



Yaz yavaş yavaş kendini hissettirmeye başlarken yazın vazgeçilmezi zeytinyağlılar da kendilerini ciddi ciddi göstermeye başlıyorlar.Malum yazın hafif ve soğuk yiyecekler tercihimiz işte bu dolmada güzel bir alternatif,ama mutlaka bir gece dolapta beklesin çok fark ediyor.Güzel bir hafta dileğiyle.....

Malzemeler: 1 kğ biber dolma,7-8 adet çeri domatesi,1 yk kuş üzümü,1yk dolmalık fıstık,1 tatlı kaşığı tarçın,2 su bardağı kırık prinç,yarım su bardağı zeytinyağ,4-5 adet kuru soğan,yarım limon suyu,tuz,2 çk toz şeker ve dolmalık baharat arzu edilirse k.biberde eklenebilir.

Yapılışı: dolmalık biber ve domatesler yıkanır ve beklemeye alınır.Soğanlar iyice kavrulur fıstık ve kuş üzümü eklenir daha sonra prinç ve diğer malzemeler eklenip pilav gibi pişirilir.Ilıdıktan sonra biberlere doldurulur ve domateslerle ağızları kapatılır(ben çeri kullandım çünkü ortadan ikiye bölüp biberlere konulunca çok şeker oluyor).Tencereye biberlerin yarısına gelecek şekilde su konulur ve pişirilir.Bir gece dolapta bekledikten sonra bol limonla servis yaplır.Afiyet olsun...

6 yorum:

Unknown

Canımmm ellerine sağlık harika olmuş dolmalar.Benim vazgeçilmezim
dir zeytinyağlılar.Kocaman öpüyorum

Tijen

Fırında dolmayı Karaburunlu hanımlar pek güzel yapıyor Gülizar'cığım! Ben Burhaniye'deki pazarcılarımızın tarla biberleri çıkınca yiyeceğim dolmamı. Atadan kalma tohumlardan yetiştiriyorlar, bir leziz ki!

Damak Tadı

Bende fırında pişirilen dolmalara bayılırım tatlım..Çok leziz oluyor bana göre..Sana tavsiyem biber,kabak,patlıcan dolmalarını da dene..Ellerine sağlık canım..Kocaman öpüyorum seni..


Sevgiler..

Baharcicegi

Firnlaninca lezzeti iki katina cimistir dolmalarin yanina yogurtta olsa nefis gider ellerine saglik
sevgiler

pembetatlar.blogspot.com

Hıımmhımm nefiss nefiss ellerine sağlık canım...

Aybike Ceylan

Ellerine saglik Gulizar'cigim,
Harika bir dolma olmus.

Sevgilerimi gonderip, guzel bir hafta diliyorum.

GÜLİZAR'LA LEZİZ TATLAR....   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP