KURUTULMUŞ KABUKLU BARBUNYA

Sitem hayata geçtiğinden beri sürekli yayınlamak istediğim ama bir türlü nasip olmayan kurutulmuş kabuklu barbunya,Bizim memleketin bir numarası diyebilirim.En çok yetişen üründür barbunya bizim oralarda.Yazın toplanarak ahşap evlerin çatılarında kurutulur.iyice kuruması iki üç ayı bulur.Daha sonra yemek yapılmak istenildiğinde iyice yıkanıp 3-4 saat kadar haşlanır tuz ilavesiyle.İyice yumşayında suyu süzülür ister yağ ve soğanla kavrulur azıcık salça eklenip veya haşlanan kabuklu barbunyaya yoğurt sarımsak dökülür.Hepsi bu kadarcık ama tadı bu kadarcık değil ultra süper bişey :)) güzel bir hafta dileğiyle afiyet olsun....

9 yorum:

meliha

Hiç duymadığım bişey gerçekten değişik.

Damak Tadı

Bizlerde de farklı bir fasulye, iplere dizilip balkonlarda kurutulup,kışın tuzlu kaburga ile pişirilir..))Ben fasulye ve türevlerini hiç yemediğim için tadını dahi bilmem canım..Ellerine sağlık kocamanından..Öpüyorum yanaklarından bitanem..


Sevgiler..

Unknown

Canımmm barbunyayı çok severim elle
rine sağlık çok leziz.Mutlu haftalar öptüm...

Tijen

Bayılırım barbunyaya! Demek o da kabuğuyla kurutulanlardan. Kabukları sert olduğu için yenmez diyordum ben ama. (Bizim pazarları sormuşsun, Antalya'nın değişik yerlerindeki pazarlar, Doğu Garajı, Işıklar, 100. Yıl...)

pelince

Gülizar harika olmuş,bende ilk kez duydum...Ellerine sağlık..

Aybike Ceylan

Ellerine saglik Gulizar'cigim,
cok guzel ve degisik olmus, nefis...

Sevgilerimi gonderiyorum.

meleginmarifetleri

Nefis..
Ellerine sağlık.
Hoşçakal.

Adsız

Ellerine saglik Gülizar.
Yabancisi oldugum bir yemek ama adapazarli bir komsum nefis barbubna semekleri yapardi.
Sevgiler...

Hatice

Gülizarcığım ellerine sağlık, barbunyayı çok severim, kabuğuyla kurutulmuşunu ilk defa duydum, her yörenin kendine has lezzetleri oluyor, paylaşımın için teşekkürler, sevgiler...

GÜLİZAR'LA LEZİZ TATLAR....   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP