KURU PATLICAN DOLMASI

Çocukluğumda Ankara'da yaşarken rahmetlik annannem balkonuna asardı; patlıcan,biber ve kuru et öyle özenirdi ki! hepsini boncuk gibi dizerdi ,ne zaman yesem kurutulmuş birşeyler anannem aklıma gelir ve gözlerim dolar :(( kusuruma bakmayın biraz içinizi karattım ama bu sanal alemde artık acı tatlı herşeyi paylaşır olduk,dertleşir olduk. Ben lafı fazla uzatmadan tarifime geçiyor ve bu tarifide deneminizi şiddetle tavsiye ediyorum.

Malzemeler: 25 adet kuru patlıcan,200 gr kıyma,1 çay bardağı sıvı yağ,1 su bardağından biraz fazla kırık pirinç,1 yemek kaşığı salça,2 adet kuru soğan,2 diş sarımsak,maydonoz,karabiber,nane,pul biber ve tuz.
Yapılışı: Evvela patlıcanları kaynar suda 10 dk haşlıyoruz(Tırnağınız delicek şekilde) Patlıcanları sudan çıkarıp soğumaya bırakıyoruz.Diğer malzemelerin hepsini karıştırarak çiğden iç harcınıda patlıcanların içine yerleştiriyoruz ve patlıcanların ağızlarınıda iyice kapatıyoruz.Üzerlerlerinede azıcık sıvı yağ ve üzerlerini geçmeyecek şekilde su koyuyoruz,yaklaşık 40-45 dk kadar pişiriyoruz.Ilık olarak servis edebilirsiniz.Afiyetle....

2 yorum:

Hatice

merhaba Gülizar, sıcacık güzel yorumun beni çok mutlu etti, çok teşekkür ederim...
Anneanneciğine Allah rahmet eylerin, dolmalar nefis görünüyor, ellerine sağlık...
tekrar görüşmek dileğiyle, sevgiler...

egeli

ELİNE SAĞLIK GÜLİZARCIĞIM SÜPER BİR GÖRÜNTÜSÜ VAR ,KURU BİBERİ YEDİM AMA PATLICANIN TADINI ÇOK MERAK EDİYORUM VE NE ZAMANDAN BERİ YAPASIM VAR .
BİR AKTARDA ÇOK GÜZEL KURU PATLICANLAR GÖRDÜM ,ALAYIMDA EN KISA ZAMANDA YAPAYIM...

GÜLİZAR'LA LEZİZ TATLAR....   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP