Arpa şehriyeli pilav


Bu pilav benim en sevdiğim ve en çok yaptığım pilavdır.Çünkü lezzetli olmasının yanında o kadarda pratik ve zahmetsiz.Yanına benim gibi tavuk sote yaparsanız tadından geçilmez olur.Ben bu pilavı tatil için gittiğim bir otelde görmüştüm,içine dereotu ve cevizde koymuşlar baya bir zaman öyle yaptım.Ama evdekiler tavuk soteyle daha güzel olduğunu söylüyorlar o yüzden artık böyle yapıyorum pilavımı.Denemenizi şiddetle tavsiye ederim.Sevgilerimle...
Malzemeler; 1/2 paket arpa şehriye,1 su bardağı tavuk suyu,2-3 yemek kaşığı tereyağ,karabiber,tuz ve sıcak su.
Yapılışı: Yağı tencereye koyduktan sonra biraz bekleyip şehriyenin yarısın koyuyoruz ve biraz kavuruyoruz daha sonra kalanı ilave ediyoruz.Sonra diğer malzemeleride ekleyip,kaynar suyu ilave ediyoruz (Su hafif şehriyeleri geçecek şekilde olacak) ve kısık ateşte pişiriyoruz.Ocaktan aldıktan sonra 2-3 sefer karıştırıp,kapağını yarı açık bırakıyoruz yapışmaması için.Daha sonra istediğimiz şekilde servis yapıyoruz.Afiyetle.....

8 yorum:

Damak Tadı

Bende şehriyeli pilavı çok severim canım..Ne zamandan beri bizim evde pilav pişmiyor desem..))Nedeni ufaklıklar olmayınca annecikde yapmıyordu..))(yegenler)..

Pilav ve tavuk sote ikilisi muhteşemdir her zaman..)Ama cevizli,dereotlusunuda merak ettim şimdi bitanem..))Ellerine sağlık,afiyetler olsun..))

Kocaman kocaman öpüyorum o tatlı yanaklarından ve sevgilerimi gönderiyorum..))

Selamlar..

Baharcicegi

Pilav tane tane nefis olmus tam kivaminda ustanin elinden ciktigi belli eline saglik canim.
hayirli ramazanlar

Damak Tadı

Sana ve ailene hayırlı ramazanlar diliyorum canım..


Öpüyorum yanaklarından..Sevgiler..

fatosun mutfagından...

ellerine sağlık canım..sevgiler

Unknown

Hayirli ramazanlar Sevgili Gulizar..

sevgilerimle

Aybike Ceylan

Bayramini kutluyor, daha nice saglikli ve guzel bayramlar diliyorum.

Sevgilerimi gonderiyorum.

Unknown

iyi bayramlar:)

Ferkay

Gülizarı nefis bir pilav ellerine sağlık
Sevgiler.

GÜLİZAR'LA LEZİZ TATLAR....   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP